אזור התעסוקה של בני ברק ממשיך להתפתח

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ת"א, החליטה להפקיד תכנית להקמת שני מגדלי תעסוקה חדשים בני 23 ו-25 קומות, באזור התעסוקה המתפתח בבני ברק.

שטחי התעסוקה בשני המגדלים יתפרסו על 54,000 מ"ר. בנוסף כלולים בתוכנית כ- 4,000 מ"ר לשטחי ציבור אשר ימוקמו בקומות התחתונות לרווחת תושבי האזור.

 

בשטחי הציבור בין השאר יוקמו גם מוסדות אקדמאים ומכללות, מוסדות רפואיים, מוסדות חינוך ומשרדים עירוניים, אשר ייתנו את המענה למחסור בשטחי ציבור שקיים בעיר בני ברק.

 

 

כמו כן, במסגרת התוכנית החדשה יורחבו המדרכות באזור ותוקם כיכר עירונית וסביבה יינטעו עצים.

 

התכנית ממוקמת במתחם שבו כיום מפעלים ומוסכים, בין  רחוב מצדה והחשמונאים, והיא מתפרסת על שטח של כ- 10 דונם.

 

נעמי אנג'ל, מתכננת המחוז: "התוכנית החדשה תואמת את מסמך המדיניות של אזור  BBC אשר שקודם ע"י עיריית ב"ב ואושר ע"י הוועדה המחוזית.  מטרת המסמך היא להרחיב את איזור העסקים, ולהפכו למנוף כלכלי עבור העיר בני ברק, עם דגש גם על שיפור המרחב הציבורי".

 

מיקום התוכנית הוא בלב איזור התעסוקה, דבר שיאפשר גישה לקו האדום העתידי של הרק"ל שנמצא כבר בביצוע ולקו הצהוב שבתכנון.

 

בקרבת המגדלים שיוקמו ימצאו עשרות תחנות אוטובוס הן ברחוב ז'בוטינסקי והן בדרך אם המושבות וכמו כן מתוכננת באזור מערכת שאטלים עירונית שתקשר בין מתחם התעסוקה לרכבת ישראל.  

 

 הדמיה של מתחם BBC - בר לוי אדריכלים ומתכנני ערים בע"מ.

 

בשנת 2001 אושרה הקמת איזור התעסוקה BBC ומאז הוקמו במתחם כבר כמה מגדלים - בסר 2 ו- 3, מגדל קונקורד, מגדל ויטה, מגדל נויה, מגדל בר כוכבא ומגדל צ'מפיון. כמו כן, נמצאים בהליכי בנייה - מגדל בסר 4 , מגדל הכשרת היישוב, ומתחם מוסך דן.

 

התכנית נערכה ע"י אדריכל יוסי פרחי, והוגשה ביוזמת א. יצחקי חברה לבניין והשקעות בעם.